keskiviikko 13. heinäkuuta 2011

Home is where the heart is.

Taas on uusi asunto hakusessa ja tilanne tuntuu ihan uudelta ja jännältä, vaikka oonkin samassa tilassa ollu pari kertaa aiemminkin. Haluaisin asunnon mikä tuntuu kodilta, mutta missä ne kaikki sellaiset on ? Oon käyny jo kattelemassa Mikkelissä vähän, mutta mikään ei oikein iske. Kaikenlisäks oon ottanu vaihtoehdoks myös asunnon ostamisen, mutta siitäkään en ole ihan varma. Ompas tämä nyt olevinaan hankalaa..

Näissä asuntoasioissa oon aina ollu tarkka siitä, että asunto johon muutan, tuntuu siltä, että olen tullut kotiin. Ensiasuntoa ostaessani jokainen asunto tuntui hyvältä ja ihanalta ja parhaalta, kun halusin vaan äkkiä päästä sisustelemaan ja tavallaan aloittamaan oman elämän, mutta luojalle kiitos mulla on mun äiti, joka hillitsi mun innostusta ja auttoi miettimään myös niitä järkeviä juttuja. Muutaman asunnon kiertämisen jälkeen löytyi mun kulta, mun oma koti Jämsän keskustasta. Ihana pieni kolmio saunalla ja parvekkeella ja mikä parasta, tämä tuntui oikeasti kodilta.

Seuraavana vuorossa oli kouluun lähteminen eli muutto Mikkeliin. Laitoin lehteen ilmoituksen, että etsin yksiötä ja soittoja tulikin ihan kiitettävästi. Taas kävin katsomassa kaiken maailman kalliit katiskat läpi, mutta yksi oli ylitse muiden. Nuijamiehen pikku yksiö. Siinä oli tosi kallis vuokra, mikä välillä kiukutti, mutta toisaalta sekään ei haitannut kun vieraassa kaupungissa tuntui silti olevansa kotona.

Nyt olen kesän asunut omassa asunnossani Jämsässä ja Mikkeliin muutto häämöttää taas. Tilanne on muuten sama, mutta tällä kertaa muutan ystävän kanssa samaan asuntoon. Jos vain sopiva löytyy. Hetken kerkesin jo miettiä, että otetaan vaan joku, mutta tätä postausta kirjoittaessani tajusin, että niin ei muuten varmasti tehdä. Asunnon on oltava kodikas ja sopiva asukkailleen. Tämän takia asunnon ostaminenkin on tullut mieleen. Tällä hetkellä siis on tavallaan ihan sama ostanko vai vuokraanko.

Nyt kun syksy alkaa taas lähestyä, niin varmaan monella muullakin on muuttohommat mielessä. Vinkkinä teille: älä ota ensimmäistä asuntoa, joka on ihan kiva. Jos olet hyvissä ajoin liikkeellä, on mahdollisuus saada vielä parempi halvemmalla. Ota huomioon kulkuyhteydet, autopaikat, vesimaksut jne. Ja älä pelkää miettiä asunnon ostamista. Jos vain on mahdollista saada lainaa, niin voit maksaa sitä takasin samaa tahtia, kun maksaisit vuokraa jollekkin tuntemattomalle. Loppujenlopuksi, jos ja kun myyt ostamasi asunnon, saat jo maksamasi rahat takaisin. Kätevää eikö ?

weheartit.com

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti